Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Audio Landscape 2023

Vaikuttavuuden kaava ei muuttunut, vaikka ympäröivä maailma muuttui

Avasin viime vuoden Audio Landscape –katsauksessa vaikuttavuuden kaavan viisi elementtiä; erottuva idea, tavoittavuus, monikanavaisuus, audiovaikuttajat sekä tuotanto.

Vaikka vuodessa on tapahtunut paljon, niin markkinoinnissa kuin vallitsevassa maailmantilanteessa, pätevät vaikuttavuuden kaavan elementit edelleen. Niiden väliset suhteet ovat vain muovaantuneet ja venyneet toisiinsa sekä vallitsevaan markkinatilanteeseen nähden.

12 kuukauden sisään on mahtunut ajanjaksoja, jolloin taktisuus ja suoraviivainen ostoon aktivointi on korostunut mainostajien tavoitteissa ja niistä syntyneissä ratkaisuissa.

Toisaalta on toimialoja ja toimijoita, joille pitkäkestoinen vaikuttaminen ja brändinrakennus sisältövaikuttamisen keinoin on ollut tässä ajassa tärkeämpää. Kaavan käyttöön ei siis ole yhtä oikeaa tapaa.

→ Lisää aiheesta (pdf)

Antti Pehkonen

Head of Creative, antti.pehkonen@bauermedia.fi