Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audio Landscape 2022
Audion hyödyntäminen on ammattimaistunut ja audion roolia on selvästi mietitty niin brändillisistä kuin myynnillisistäkin lähtökohdista. Alla muutama esimerkki jo kuulluista muutoksista sekä idea tehokkaampaan rekrymarkkinointiin.
Tilojen ja myymälöiden äänisuunnittelu
Yhä harvemmin henkilökunta valitsee tilassa soivan musiikin omien mieltymystensä mukaan. Monissa yrityksissä on selvästi huomattu, että suunniteltu ääni kasvattaa keskiostoksia ja asiakasviipymää.
Ilmatilan haltuunotto Black Fridayna
Vuonna 2021 yritykset olivat äänessä Black Friday –kampanjoinnillaan ennenkuulumattomalla voimalla. Näin tavoitettiin isot massat lyhyessä ajassa ja onnistuttiin luomaan suuruuden ja hypen tuntua jopa varsin maltillisilla budjeteilla.
Rekrytointimainontaa myös passiivisille työnhakijoille
Rekrytointimainonta on hyvin konventoitunutta ja lähinnä aktiivisia työnhakijoita tavoittelevaa. Ymmärryksemme mukaan avoimia työpaikkoja ja toisaalta passiivisia työnhakijoita on ennätyksellisen paljon, mutta perinteiset työpaikkailmoitukset ja työnhakijat eivät tunnu kohtaavan.
Radio tavoittaa myös ne, jotka eivät aktiivisesti etsi uutta työpaikkaa. Audio puolestaan antaa mahdollisuuden kommunikoida oikealla ja kiinnostavalla tone of voicella perinteisten rekryilmoitusten sijaan. Markkinointitoimisto Wörksin rekrykampanja kuulosti tältä:
Kokonaisuuden muihin osioihin pääset allaolevien linkkien kautta. Koko esityksen voit ladata itsellesi tästä pdf-muodossa.
→ Miltä kotimainen audiomarkkina kuulostaa?
→ Digitaalinen audiomainonta 2022
→ Meneillään olevia digitaalisia kehityshankkeita
→ Aika viedä arvot myös audioon
→ Äänen ja audiomainonnan vaikuttavuus kasvussa
→ Audiosisältöyhteistyöt erottautumisen kulmakivenä
→ Kansainvälisten äänituotantojen helmiä
→ Audio ennenkuulumattomissa yhteyksissä
→ Äänenavaus vuoteen 2022
Sampsa Savolainen, Myyntijohtaja, valtakunnallinen myynti