Käännä älylaitteesi vaakatasoon
Miltä sinun korvaasi kuulostaa 81 % viikkotavoittavuus 15-34 -vuotiaissa? Tai 83 % viikkotavoittavuus 25-54 -vuotiaissa? Entä miten tällainen tavoittavuus saavutetaan? Äkkiseltään voisi ajatella, että se vaatii useita mediavalintoja ja lukuisia tuotantoja. Välttämättä näin ei kuitenkaan ole.
Ääni on kaikkialla, ja valjastimme sen markkinoinnin käyttöön täysimääräisesti. Bauer Median Total Audio ei ainoastaan tavoita, se myös vaikuttaa kaikkialla. Spottikampanjointiin verrattuna Total Audiomme tarjoaa 750 000 enemmän mainontaa huomanneita henkilöitä. Yli puoli miljoonaa ihmistä enemmän keskittyy mainontaasi, ja lähes 300 000 ihmistä enemmän kokee mainontasi kasvattavan ostoaietta.
Ostotavalla on valtava vaikutus kampanjan tehoihin. Audiomainonnan budjettia ei kannatakaan loputtomiin jakaa FM-spottikampanjoihin. Total Audiolla tavoitat merkittävästi enemmän, ja kasvatat kampanjasi yhteisvaikutusta.
Bauer Median Total Audio tavoittaa 3,7 miljoonaa suomalaista, joka viikko. Viikkotavoittavuus on huikea kaikissa kohderyhmissä:
81 % 15-34 v. | 83 % 25-54 v. | 85 % päättäjät | 83 % autoilijat | 83 % lapsiperheet (lapset alle 19 v.)
Selvitimme Total Audion vaikuttavuuslukuja. Vertasimme huomioarvomittausten tuloksia viimeisen kahden vuoden ajalta spottikampanjoiden (tutkittu Bauer Median radioiden kuuntelijoissa) ja Total Audio -kampanjoiden (tutkittu Bauer Median radioiden kuuntelijoissa sekä väestössä suurimmissa kaupungeissa) välillä. Vaikka Total Audio -kampanjoissa tutkittu kohderyhmä on merkittävästi spottikampanjoita laajempi, olivat mediaaniluvut korkeammat:
+8 % huomioarvo | +3 % keskittyneisyys | +10 % ostoaikomus
Total Audio -kampanjoissa mainontaa huomanneita on keskimäärin 1 739 000 henkilöä, joka on 750 000 henkilöä enemmän kuin spottikampanjoissa keskimäärin. Näin vertailemalla Total Audio tarjoaakin huikean edun spottikampanjoihin verrattuna:
+750 000 mainontaa huomannutta | +520 000 mainontaan keskittynyttä | +277 000 ostoaikeen kasvamisen huomannutta
Ostotavalla onkin valtava vaikutus kampanjan tehoihin. Tutkituissa Total Audio -kampanjoissa keskimääräinen bruttoinvestointi oli 70 000 €. Vaikka bruttokontaktimäärältään suuriakin kampanjoita voidaan toteuttaa vastaavalla summalla, on kontaktimäärän sijaan hyvä arvioida, missä muussa mediaryhmässä tai millä muulla mediatuotteella voit saavuttaa vastaavassa määrin mainontaa huomanneita?
Audiomainonnan budjetin jakaminen yksinomaan FM-spottikampanjoihin ei tutkimusten valossa ole tehokkain vaihtoehto. Sen sijaan Total Audion monipuolisia alustoja ja kohtaamispisteitä hyödyntämällä mainontasi saavuttaa laajemman yleisön, tekee vahvemman vaikutuksen ja jää paremmin mieleen – erittäin kohtuullisella investoinnilla!
Total Audio on vaikuttava ja monikanavainen audiotuote, joka yhdistää kuuluvuuden Bauer Median FM-radioissa ja AudioXi:ssa sekä audion retail media -verkostossamme.
Bauer Median Total Audio tavoittaa 3,7 miljoonaa suomalaista, joka viikko. Laajan tavoittavuuden lisäksi se tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden kohdata kuluttajat monissa erilaisissa kohtaamispisteissä – kotona, töissä, autossa, julkisessa liikenteessä, mobiilipeleissä, harrastusten parissa, ostospaikoissa ja liiketiloissa – hyödyntäen audion vahvaa voimaa vaikuttaa tunteisiin ja synnyttää pitkäkestoisia muistijälkiä.
KRT Online, 6 kk, 9/2023-2/2024, Kantar Mind Kuluttaja H2/2023, RAM huomioarvo- ja vaikuttavuustutkimukset 1/2023-12/2024.
Noora Aurila, Head of Sales Team
Piritta Äikäs-Kovasiipi, Head of Sales Team