Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

LIIKENNETURVA – NRJ oli napakymppi valinta! Radion huomioarvo nuoressa yleisössä korkea

Liikenneturva on turvallisen liikennekäyttäytymisen asiantuntija, jonka toiminta perustuu tutkittuun tietoon.

Liikenneturva edistää tieliikenteen turvallisuutta vaikuttamalla ihmisten liikennekäyttäytymiseen ja liikennekulttuuriin. Turvallinen liikennekäyttäytyminen näkyy toisten parempana huomioimisena, ennakointina sekä myönteisenä vuorovaikutuksena liikenteessä.

Ratkaisut

Spottikampanja:

*Bauer Median Milleniaalit-kanavapaketti osuu parhaiten kohderyhmään, joka koostuu alle 35-vuotiaista milleniaaleista.

*Kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittava spotti soi NRJ:n, Basson, Ysärin, SuomiRäpin kuin SuomiRockinkin taajuudella.

Sisältöyhteistyö:

*Kohderyhmää ajatellen kanavapakettiin kuuluva NRJ oli ilmiselvä valinta sisältöyhteistyön osalta.

*NRJ:n juontajat Jere Siltala ja Veronica Verho veivät Liikenneturvan viestiä ”Kun ajat, aja” eteenpäin, niin lähetyksissä kuin somessa.

*Yleisöllä oli myös mahdollisuus ottaa kantaa keskusteluun whatsapp-viestein ja somepostauksia kommentoimalla.

 

Tavoitteet

* Välittää Liikenneturvan viestiä tehokkaasti ja kiinnostavasti autoileville, 18-30 vuotiaille sekä kyydissä matkustaville, 15-24 vuotiaille.

* Vaikuttaa nuoriin autoilijoihin ja heidän matkaseurueeseensa, jottei kuski käyttäisi puhelintaan ajon aikana.

* Tarjota nuorille/nuorille aikuisille turvallisia, valintoja tukevia perusteluja tietoon ja tunteisiin vedoten.

Tulokset

*Yli puolet (54 %) kampanjaa nähneiden/kuulleiden mielestä kampanja sai miettimään omia toimintatapoja autoillessa tai auton kyydissä istuessa.

*Mediaryhmistä radion huomioarvo jatkoi kasvuaan. Radiospotilla tavoitettiin alle 25-vuotiaita hieman vanhempia paremmin, luonnollisesti myös autoa ajavat korostuivat.

*Myös tämän kampanjan sisältöyhteistyön huomioarvo oli erittäin korkea (44% vs. 11% 1/2020). Tällä tavoitettiin miehiä hieman enemmän kuin naisia sekä erityisen hyvin lapsiperheellisiä.

54 %

Radiospottien huomioarvo

44 %

Radiopromon huomioarvo