Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Korostaa Alkon vastuullisuutta etenkin ikärajavalvonnassa.
Kannustaa kaikkia alle 30-vuotiaita näyttämään paperit automaattisesti Alkossa asioidessa.
Tavoittaa laajasti 18–30-vuotiaita.
Kampanja kuului Bassoradion taajuuksilla yhteensä kolmen viikon ajan. Radiospotissa ja juontajanoistoissa kuulijoita ohjattiin somesisältöjen pariin, ja heitä muistutettiin näyttämään paperit.
Basson somessa julkaistiin videoita, joissa arvuuteltiin vanhoja, Ostos-TV:stä tuttuja tuotteita sekä tuttujen artistien vanhoja tyylejä. Juontajat tutustuivat myös toistensa kotialbumeihin, ja yrittivät arvata, minkä ikäisiä toiset ovat nuoruuskuvissaan.
Lisäksi Basso kuratoi vaikuttajakampanjan, jonka neljä vaikuttajaa tavoittivat juuri oikeaa kohdeyleisöä. Vaikuttajien somessa nähtiin muun muassa IG Storyssa tehtäviä ikätestejä, joissa testattiin, tunnistavatko nuoret seuraajat esimerkiksi vanhoja biisejä tai pelejä. Vaikuttajien julkaisut jaettiin myös Basson somessa.
Monikanavaisessa kampanjassa leikiteltiin nostalgisella äänimaailmalla ja kuvastolla. Punaisena lankana toimi iän arvioiminen, ja kuinka se voi olla yllättävän hankalaa – ikää voi yrittää todistaa monin tavoin, mutta lopulta sen kertoo vain paperit.
Spotti:
Video:
”Bassolaiset oivalsivat oitis, mistä kampanjassa oli kyse, ja jalostivat ideaa kanavaan ja kohderyhmälle osuvaksi. Lopputulos onnistui samanaikaisesti valistamaan ja viihdyttämään.”
Otto Kilpiö, copywriter, TBWA\Helsinki
”Nuoret aikuiset on monella tapaa haastava kohderyhmä. Basso tavoitti heidät radion lisäksi somessa ja osasi puhutella heitä kepeällä äänesävyllä, vaikka aihe onkin vakava.”
· Sari Karjalainen, markkinointipäällikkö, Alko