Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audiomarkkinassa
27. elokuuta 2021
Moni ennusti menneestä kesästä kotimaisen matkailun, mökkeilyn, livekohtaamisten ja vahvan kuluttamisen aikaa. Kesä oli kaikkea tätä, ja sen lisäksi nautintoa lisäsi poikkeuksellisen lämmin ja aurinkoinen keli. Suomen kesä todellakin antoi parastaan!
Kesän vahvasta kuluttamisesta kertoo muun muassa Nordean maksukorttidata. Sen mukaan kuluttaminen nousi jopa pandemiaa edeltävää aikaa korkeammalle tasolle, vaikka ulkomaiset matkailijat tänä kesänä puuttuivatkin.
Kesä on ollut kaupallisesti erinomainen myös useiden asiakkaidemme näkökulmasta, ja isoa kasvua on tehty niin kivijaloissa kuin verkko-ostamisessakin. Onnittelut siitä! Tämä on todellakin ansaittua pitkän haastavan ajan jälkeen.
Myös me Bauer Medialla olemme saaneet nauttia erinomaisesta kesästä sekä kuuntelun että mainosmyynnin osalta. Saimme nähdä merkittävää kasvua radion ja digitaalisen audion investoinneissa. Yhä useampi mainostaja myös pidensi kesän kampanjointia aiemmasta ja oli kanavillamme tai palveluissamme aktiivinen vähintään viisi viikkoa kesäkaudesta.
Vahva panostus markkinointiin
Olemme ilolla tervehtineet myös uudempia audion hyödyntäjiä ja auttaneet heitä kääntämään kuuntelun brändiensä hyväksi. Muun muassa Bauhaus, Yliopiston Apteekki, Vaasan Oy ja Cloetta ovat tästä hyviä esimerkkejä ja varmasti tuttuja monille kesän kuunteluhetkistä.
Radiokanaviemme lisäksi mainostajat hyödynsivät aktiivisesti kasvavaa digitaalisen audion verkostoamme, Audiostreamia. Audiosta on tullut yhä strategisempi kasvumoottori, ja odotukset kohonneille tehoille ovat tätä kautta kasvaneet. Lämmin kiitos luottamuksesta!
Loppuvuosi tulee olemaan erinomainen mahdollisuus kasvun rakentamiseen. Tätä väitettä tukevat niin kuluttajien vahva taloustilanne kuin yritysten talousnäkymätkin. Vaikka Covid-tilanne on kesän jälkeen pahentunut, uskon yritysten jo rakentaneen oman voittavan reseptinsä näihin poikkeusaikoihin, eikä tilanne sikäli ole enää uusi ja ihmeellinen.
Kuluttajat jatkavat elämäänsä tilanteeseen mukautuen, ja näin myös uskon markkinoijien tekevän. Ilman vahvaa panostusta erottuvaan ja oivalluksia tarjoavaan markkinointiin se harvoin tulee onnistumaan. Kilpailu kuluttajan huomiosta tulee olemaan todella kovaa, eikä kasvu tule itsestään. Audio tarjoaa tähän haasteeseen oivan ratkaisun – korvat ovat auki ja vapaana, vaikka silmät olisivatkin jo varattu!
Menestyksekästä ja yllätyksetöntä syksyä!