Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Radiossa
7. marraskuuta 2017
Radio on monille aamun ensimmäinen media, joka herättelee ja kertoo tuoreimmat uutiset. Toiset kuuntelevat omaa suosikkikanavaansa työnteon lomassa. Autossa radio on tielläliikkujan ehdoton informaatio- ja viihdekeskus. Osalle radio on vahvasti illan media, hyvää musiikkia ja mukavaa seuraa somessa surffailun lomassa. Joillekin se tarjoaa seuraansa läpi koko päivän.
Nopeasti ja kattavasti
Kansallinen Radiotutkimus (KRT) vahvistaa, että radio on tukevasti läsnä päivämme eri hetkissä. Viikon aikana 4,6 miljoonaa suomalaista kuuntelee radiota, heistä kaupallinen radio tavoittaa 3,6 miljoonaa henkilöä. Sekä kuuntelijaluvuilla että kaupallisesta näkökulmasta tarkasteltuna radio voi hyvin.
Kaupallinen radio tavoittaa kaikenikäiset, teineistä iäkkäisiin. Kaupallisen radion heavy-kuuntelijat löytyvät ikäryhmästä 35-54-vuotiaat, heistä radio tavoittaa arkena 63 prosenttia. Kaksi kuuntelutuntia päivässä ja 13,5 tuntia viikossa takaavat mainostajille upeita mahdollisuuksia puhutella kohderyhmää, vieläpä oikealla hetkellä.
Ajassa kiinni
Radio haastaa muut mediat juuri kuluttajien kohtaamisessa oikeaan aikaan. Radion vahvuus on olla läsnä päivällä tai aktiiviaikaan. Radion prime time alkaa aamuseitsemältä ja jatkuu iltakuuteen. Radiomainonnan avulla potentiaalisten kuluttajaryhmien kohtaaminen päivällä, vaikka juuri ennen ostohetkeä, on mahdollista ja tuloksellista. Mainos Radio Novalla kello 15 tuo mainostajalle 125 000 korvaparia. Tämä tarjoaa mainostajille erinomaisia mahdollisuuksia vaikuttaa ja kuljettaa henkilöitä ostopolulla kohti tavoitteita.
Radio on monitahoinen, ajassa kiinni oleva media. FM-lähetystä täydentävät uudet kuuntelualustat, podcastit sekä on-demand-kuuntelu. Kanavien omat someryhmät laajentavat vielä radiomedian käsitettä syventäen kosketuspintaa yleisöön ja lisäämällä vuorovaikutusta. Tämä mahdollistaa puhuttelevien sisältöjen suunnittelun eri kohderyhmille.
Bauer Median kuuntelu
Lähde: Finnpanel Oy, KRT Online valtakunnallinen aineisto heinä-syyskuu 2017
Kaavion lähde: Finnpanel Oy, KRT Online valtakunnallinen aineisto heinä-syyskuu 2017, kuunteluminuuttien jakauma arkena; kaupallinen radio, YLE ja muut audiot eri ikäryhmissä.