Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audiomarkkinassa
9. helmikuuta 2023
Vuoden alku on jälleen tarjoillut tuttuun tapaan dataa edellisen vuoden mediakuulumisista. Löydös kaupallisen TV:n ja kaupallisen radion tasavertaisesta suosiosta 25—54-vuotiaiden keskuudessa yllätti!
Finnpanel esitteli TV:n katseludataa TV-vuositilaisuudessa 26.1. ja radion kuunteludataa vastaavasti Radiovuositilaisuudessa 9.2. Tilaisuudet sisälsivät runsaasti kiinnostavia nostoja katselu- ja kuuntelumarkkinasta. Oma huomioni kiinnittyi erityisesti 25—54-vuotiaiden mediankäyttöön.
Vuoden 2022 TV:n katseludata ja radion kuunteludata osoittavat kaupallisen radion olevan kaupallisen TV:n kaltainen massamedia 25—54-vuotiaiden keskuudessa, niin viikkotavoittavuudessa kuin minuuteissakin mitattuna.
Mielestäni vuoden 2023 markkinointisuunnitelmille löydös luo oivalliset puitteet tavoittaa tämä kiinnostava kohderyhmä massiivisesti ja kustannustehokkaasti.
Ääni vaikuttaa aivan omilla taajuuksillaan
Audion kuuntelu kasvaa, ja kaupallisella radiolla on vahva asema 25—54-vuotiaiden elämässä. Kuuntelutrendi kannattaakin huomioida markkinoinnin suunnittelussa. Yhtenäinen äänenkäyttö TV- ja radiomainonnassa vahvistaa mainonnan tunnistettavuutta ja tehostaa kampanjan kokonaishuomioarvoa.
Äänestään tunnettu tuote myös valitaan todennäköisemmin. Ääni mahdollistaakin paljon, kun se ei ole markkinointikakun puuttuva pala. Investoitko sinä audioon oikeassa suhteessa?
LÄHTEET
Kuvitus: Reija Forss