Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audiomarkkinassa
6. huhtikuuta 2023
Jatkuvassa ärsyketulvassa mainostajan on mahdollista saada viestinsä läpi audion keinoin.
Audio kulkee ihmisten mukana jatkuvasti, ja kuuntelu on kasvanut viime vuosina voimakkaasti. Audiota voi kuluttaa yksittäisenä viihdykkeenä, mutta sen lisäksi se on yhdistettävissä moneen muuhun tekemiseen. Audio on vahvasti mukana myös esimerkiksi somessa, peleissä, videosisällöissä, liikekeskuksissa ja harrastetiloissa. Myös verkon uskotaan seuraavan sosiaalisen median trendiä ja audioituvan lähitulevaisuudessa entistä enemmän.
Harva meistä enää tekee vain yhtä asiaa kerrallaan. Hektinen elämänrytmi ja tietotulva ovat myös tutkimusten mukaan heikentäneet keskittymiskykyämme huomattavasti. Kun vuonna 2000 ihmisten keskimääräinen keskittymiskyky riitti 12 sekunniksi, on keskittymiskykymme laskenut tähän päivään mennessä 8 sekuntiin. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että esimerkiksi kultakalan keskimääräinen keskittymiskyky on 9 sekuntia.
Pysyykö hiljainen brändi hengissä?
Aivomme käsittelevät audioinformaatiota huomattavasti nopeammin ja automaattisemmin kuin visuaalista informaatiota. Kuultua informaatiota on huomattavasti vaikeampi suodattaa tai sivuuttaa kuin nähtyä.
Tämän lisäksi audiolla luodut mielikuvat ovat huomattavasti vaikuttavampia ja paremmin muistettavia kuin visuaaliset, jotka joku toinen on päättänyt puolestamme. Audion avulla syntyvät mielikuvat rakennamme itse omissa mielikuvissamme, ja luonnollisesti ne ovat meille merkityksellisempiä.
Vuonna 2023, maailman ja arkemme audioituessa, kysymys markkinointipäättäjille kuuluu: Kuinka kauan uskot oman brändisi voivan vielä olla hiljaa? Kuinka pitkään oman brändisi ääni voi olla strategisesti suunnittelematonta?
Me Bauer Medialla teemme päivittäin töitä, jotta maailma kuulostaisi paremmalta ja brändit brändeiltä. Autamme kumppaneitamme löytämään äänen laajenevat mahdollisuudet liiketoiminnan kasvattajana ja inspiroimme hyödyntämään äänen innovaatioita tehokkaasti. Työllemme vaikuttaa tulevaisuudessa olevan yhä enemmän tarvetta.
Lue lisää: Bauer Median audiomarkkinointikatsaus Audio Landscape 2023