Natiivi- eli sponsoroitu sisältö on sinulle varmaankin jo tuttua? Ainakin olet varmasti kuullut siitä, ehkä tilannutkin tai miettinyt sen ostamista.
Joko tiedossasi ovat ne periaatteet, joiden mukaan me Bauer Medialla tuotamme verkon natiivisisältöjä?
Meillä natiiviartikkeli tai -video on aina luonnollinen osa sivustojemme orgaanista sisältöä, jolloin se myös toimii tehokkaasti. Jokainen natiiviartikkelimme sopisi toimitukselliseksi sisällöksi sellaisenaan, jos sen ympärillä oleva mainospaikkahaltuunotto sekä artikkelitunnisteet riisuttaisiin irti artikkelista.
Kaupalliset sisältömme eivät siis ole advertoriaaleja. Sisältömme on laadukasta, toimitettua sekä kohderyhmäänsä kiinnostavaa, ja se tarjoaa lukijalle tai katsojalle aina jotain enemmän kuin perinteinen mainonta.
Kun harkitset natiiviratkaisuja, tässä muutama asia siitä, mitä sinun tulee tietää natiivisisällöistämme ja miksi haluamme vahvasti puhua niiden puolesta:
- Natiiviartikkeleissa kiinnostusta brändiä kohtaan kasvatetaan eri lähtökohdista, kuin perinteisessä mainonnassa. Lukija pysäytetään mainonnan ääreen kiinnostavan sisällön avulla. Toimitamme itse sellaista sisältöä, joka palvelee parhaiten sekä lukijoitamme että artikkeliyhteistyössä olevaa mainostajaa ja sen tarpeita. Meillä natiivisisällöstä vastaa aina ammattikirjoittaja.
- Natiivisisältömme mahdollistavat brändille kohtaamisen toivotun kohdeyleisön kanssa. Lukukertojen määrä on tärkeä indikaattori sille, kuinka hyvin kohdeyleisö on löytänyt artikkelin. Sitäkin tärkeämpää on aika, jonka lukija on viettänyt artikkelin parissa. Saman ajan hän on vapaaehtoisesti ollut yhteistyökumppanina toimineen asiakkaan mainonnan vaikutuspiirissä. Natiiviartikkeliemme parissa vietetään selvästi enemmän aikaa kuin muiden mainosmuotojen.
- Natiiviartikkelin yhteydessä olevan displayn pääasiallinen tarkoitus on vahvistaa brändimielikuvaa. Näin ollen myös tulokset ovat erilaiset kuin taktisessa bannerimainonnassa, mikä kannattaa ottaa huomioon tuloksia tulkittaessa. Hyvin suunniteltu ja toteutettu sisältö toimii kuitenkin aina myös vahvana myynnin ohjaajana.
- Jos aihe on tarpeeksi kiinnostavaa ja puhuttelevaa, kuluttaja viettää lähtökohtaisesti mielellään aikaa sponsoroidun sisällön parissa, Artikkelin synnyttämä positiivinen mielikuva yhdistetään myös sen ympärillä olevaan display-mainontaan. Jos artikkelin sisältö onnistuu aiheuttamaan positiivisen mielikuvan, se heijastuu myös artikkelin sponsoroijaan.
- Onnistumme haastavistakin aiheista kuorimaan esille sen kaikkein kiinnostavimman ja luomaan laadukkaan sisällön avulla hyvin menestyviä kampanjoita, jollaisista meillä onkin jo useita toimivia esimerkkejä.