MUUMIMAAILMA — Total Audio -ratkaisu tavoitti tavoitti lapsiperheet ja takasi hyvän kuuluvuuden kohderyhmässä

Sesonki on lyhyt ja sen aikana on tarve saavuttaa pienten lasten vanhemmat monipuolisesti.  Kilpailu kohderyhmän ajasta on tiukkaa. Muumimaailmassa vierailu on myös osittain sääsidonnaista.

Tavoitteet

Kampanjan lähtökohtana oli Muumimaailmasta muistuttaminen lapsiperheiden keskuudessa (2-8 v. lapset) sesongin aikana sekä paikan varmistaminen kohderyhmän kesälomasuunnitelmissa (Top of Mind).

Ratkaisu

Ratkaisuksi valikoitui audiomainonta Bauer Median Total Audio -ratkaisulla FM-taajuuksilla, digiaudiossa sekä retail mediassa.

Tulokset

”Audiomainonta takasi hyvän kuuluvuuden kohderyhmässä ja mahdollisti mainostamisen läpi koko kauden. Total Audio -ratkaisulla audiomainontamme tavoitti lapsiperheet monipuolisesti eri kohtaamishetkissä. Mainonta huomattiin todella hyvin ja koettiin selkeästi kiinnostavana ja aktivoivana. Palautteen perusteella mainonta myös miellettiin Muumimaailman arvojen mukaisena.

Suunnitelmallinen audion hyödyntäminen sekä pitkäjänteinen yhteistyö Bauer Median kanssa tarjosivat mediainvestoinneillemme tehokkaasti vastinetta tänäkin kesänä!”

Ann-Karin Koskinen

Markkinointijohtaja
Muumimaailma Oy

 

  • Kävijämäärä + 10 % (vrt. edellinen vuosi)
  • Verkkosivuliikenne +15 % (vrt. edellinen vuosi)
  • Mainonnan huomioarvo 55 % (43 %)
  • Keskittyneisyys 67 % (65 %)
  • Mainonnan tunnistaminen 67 % (47 %)
  • Ostoaie 30 % (30 %)

 

Lähde: RAM-jälkimittaus 7/2024, suluissa vertailu v. 2023-24 spottikampanjoiden mediaanitulokset

+ 10 %

Kävijämäärä

55 %

Mainonnan huomioarvo