Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Radiossa

Vattenfallin ympäristöstrategia tavoitti radion avulla kolme miljoonaa suomalaista

3. toukokuuta 2019

Katja Lahti, Head of Data & Insight

Vattenfall myy sähköä kaikkialle Suomeen, ja kaikki kotitalouksille myytävä sähkö tuotetaan fossiilittomasti. Vattenfallin tavoitteena on mahdollistaa fossiilivapaa elämä yhden sukupolven aikana ja auttaa myös ympäröivää yhteiskuntaa toimimaan fossiilivapaasti. Vattenfallilla oli tarve viestiä tästä tavoitteesta ja strategiasta.

Vattenfall suunnitteli ja lanseerasi viime kesänä uudenlaisen mainonnan konseptin, joka noudatti brändi-ilmeeltään ja audioviestinnältään uutta strategiaa. Lanseeraus uudella konseptilla toteutettiin monikanavaisesti, ja radiolla oli oma merkittävä roolinsa vahvistaa viestin läpimenoa kesän aikana.

Kesällä toteutettiin kolmen viikon spottikampanja Bauer Median kaikilla radiokanavilla. Kampanja tavoitti kolme miljoonaa suomalaista saaden Vattenfallin viestin kuulluksi keskimäärin seitsemän kertaa kampanjan aikana.

Uudenlainen ja erilainen viestinnällinen lähestyminen tehosi kuluttajiin. Mainonta radiossa koettiin hyödylliseksi, helppotajuiseksi, mielenkiintoiseksi ja uutta tietoa antavaksi – viesti herätti myös mielenkiintoa tutustua ja ostaa Vattenfallin palveluita.

”Viime kesän helteillä radio suoritti hyvin. Erottuvalla spotilla saimme hyvät tulokset ja saavutimme koko maan kattavuuden viestillemme. Yhteistyö Bauer Median kanssa sujui mutkitta, asiantuntevasti ja mukavasti” sanoo Vattenfallin markkinointiviestintäpäällikkö Minna Virtaranta.

Kyllä, sen lisäksi että Bauer Median radioiden tavoittavuus on merkittävä, toimii radio erinomaisena välineenä myös brändimielikuvien rakentamiseen.

Kesä on mitä parhainta aikaa muokata kuluttajien mielikuvaa brändistäsi. Kuluttajat ovat kesällä avoimempia omaksumaan ja kokeilemaan uusia asioita, ja valmiita myös kuluttamaan enemmän rahaa hankintoihin.

Hyödynnä kanssamme kesän valtava potentiaali!

Katja Lahti, Head of Data & Insight

Katja vastaa Bauer Mediassa datan, insightin ja vaikuttavuuden mittaamisen kehittämisestä, niin sisältöjen kuin mainonnankin osalta.

Katjalla on monipuolisesti kokemusta markkinoinnin strategisesta suunnittelusta sekä toiminnan kehittämisestä isojen mediatalojen myynti- ja Sales Operations -toiminnoissa. Vapaa-ajalla Katja rentoutuu mökillään askartaen, skandidekkareita lukien, sienimetsässä samoillen ja nuorten aikuisten lastensa elämänmenoa myötäeläen.

Kirjoittajan artikkelit