Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audiomarkkinassa
11. kesäkuuta 2024
Outdoor Audio -mainosverkostokumppanuus muuntaa liiketiloissasi vierailevat korvaparit euroiksi. Riittää, että yrityksesi tiloista löytyy hyvä äänentoistojärjestelmä ja nettiyhteys. Lopusta huolehdimme me – aina mediatilan myynnistä tekniikka- ja teknologiainvestointeihin sekä laitekannan ylläpitoon. Verkostokumppanina toisin sanoen myyt meille uudenlaista mainosinventaaria, jonka me kaupallistamme.
Bauer Media on Suomen ja Euroopan suurin audiotoimija, joka audiobisneksen suunnannäyttäjänä innovoi, kehittää ja investoi uuteen liiketoimintaan. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme tuottavia audioratkaisuja nyt ja tulevaisuudessa.
Kattavan FM-kanavaperheen ja digiaudioverkoston rinnalle rakensimme Suomen suurimman, jatkuvasti laajenevan ulkomainonnan kaltaisen audiomainosverkoston. Verkosto tavoittaa 2,4 milj. suomalaista viikoittain, ja kattaa jo yli 80 kauppakeskusta, Motonetin ja Tokmannin myymäläketjut sekä valtakunnallisia kuntosaliketjuja.
Audio tavoittaa kohderyhmäsi tehokkaasti
Kuluttaja elää alati kasvavan viestitulvan keskellä, ja erottautuminen kilpailijoista käy mainostajille entistä haastavammaksi. Bauer Median Outdoor Audio -mainosverkosto rakentui vastaamaan juuri tähän mainostajan tarpeeseen – kuluttajan entistä kattavampaan tavoittamiseen audiomainonnan avulla pitkin mediapäivää, siellä missä liikutaan ja vietetään aikaa.
Mainosverkostokumppaneille Bauer Median Outdoor Audio -kumppanuus mahdollistaa täysin uudenlaisen tavan saada tuottoa irti liiketiloistaan ja -ympäristöistään, kun niissä vierailevat korvaparit kaupallistetaan osaksi Bauer Median audioinventaaria.
Mitä tämä sitten tarkoittaa?
Etenkin retail median puolella on jo pitkään hyödynnetty monia visuaalisia elementtejä liiketilojen lattiarajapinnan kaupallistamisessa. Perinteisen POS:n rinnalle on viime vuosina vyöryneet digital signage -ratkaisut rikastamaan visuaalisuuden tarjoamia mahdollisuuksia. Ulkomainosnäytöt moninaisissa paikoissa kuuluvat olennaisena osana niin katukuvaan kuin moniin muihinkin kohtaamispisteisiin.
Visuaalisen mainosilotulituksen keskellä audio on monissa paikoissa loistanut poissaolollaan, vaikka mainostajan kannalta juuri korvaparien aktivointi esimerkiksi liiketiloissa kannattaisi. Bauer Media ja Kantar tutkivat äänimainonnan vaikuttavuutta radiossa sekä digiaudio- ja retail-verkostoissa, ja sen mukaan peräti 57 prosenttia kokee äänimainonnan merkitykselliseksi ostoprosessin aikana.
Kumppaneina retail median ja teknologian huippuosaajat
Uuden liiketoiminnan kehityksessä Bauer Median kannalta on ollut erittäin tärkeää löytää yhteistyökumppani, jolla on kyvykkyys tarjota kokonaisvaltainen palvelu Bauer Medialle ja sen myötä mainosverkostokumppaneille, niin laite- kuin ohjelmistoratkaisujen osalta.
Verkoston teknisen ja teknologisen kehityksen saralla Bauer Media on kumppanoitunut Suomen merkittävimmän in-store retail media -verkostojen rakentajan, Craneworksin, sekä sen sisaryrityksen, Doohlabsin kanssa.
Doohlabs kehittää ja tarjoaa kansainvälisestikin tarkastellen tunnettua ja kehittynyttä in-store retail media -ohjelmistoalustaa yleisöjen luomiseen, mainonnan kohdentamiseen ja mediamyynnin mahdollistamiseen.
Bauer Media, Craneworks ja Doohlabs yhteistyö – YouTube
Haluatko keskustella mahdollisesta verkostokumppanuudesta?
Verkostokumppanuuksistamme vastaa Outi Hilakari. Tavoitat hänet sähköpostilla outi.hilakari@bauermedia.fi tai puhelimitse 040 710 8661. Voit myös jättää yhteydenottopyynnön lomakkeen kautta.
Kuka nyt äänimainoksista tykkää?
Bauer Media tutki huhtikuussa 2024 yhdessä Kantarin kanssa äänimainonnan vaikuttavuutta radiossa sekä digiaudio- ja retail-verkostoissa*. Mainostajien kannalta moni löydös kannustaa äänimainonnan laajentamiseen retail median piiriin:
Radiossa ja retail mediassa äänimainontaan suhtaudutaan keskimääräistä myönteisemmin kuin mainontaan muissa medioissa – jopa 78 prosenttia suhtautuu äänimainontaan myönteisesti tai neutraalisti. Äänimainonta yhtäaikaisesti radiossa ja retail mediassa kasvattaa 6 prosenttiyksikköä myönteistä tai neutraalia suhtautumista mainontaan.
On mielenkiintoista seurata, onko äänimainonnalla retail mediassa vaikutusta myös keskiviipymän kasvuun kaupoissa ja toimipisteissä, joissa kuluttaja kohtaa äänimainontaa.
Kantarin tutkimus vahvisti myös sen, että äänimainonnalla yhtäaikaisesti radiossa ja retail mediassa on merkittävä rooli kuluttajalle ostoprosessin eri vaiheissa: suunnittelu- ja harkintavaiheessa, ostotilanteessa ja jopa ostotilanteen jälkeen vahvistamalla valitun brändin ostokokemusta. Peräti 57 prosenttia kokee äänimainonnan merkitykselliseksi ostoprosessin aikana.
Tämä tuo mainostajille varmuuden, että äänimainonta laajennettuna retail mediaan kasvattaa vaikuttavuutta jokaisessa kohtaamispisteessä.
Lähde mukaan Bauer Median Outdoor Audio -mainosverkostokumppaniksi ja valjasta yrityksesi kohtaamispisteet kasvun draivereiksi! Kumppanina olet etulinjassa hyödyntämässä kasvavan ja kehittyvän audiomainonnan verkoston tuomaa kasvupotentiaalia.
*) Lähde: Äänimainonnan vaikuttavuustutkimus, Kantar 4/2024
Sisältöä päivitetty 11.12.2024