Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audiomarkkinassa
14. toukokuuta 2024
Median kulutus muuttuu kesällä, mutta audio pitää pintansa! Se kulkee mukana niin mökkimatkoilla kuin kesäfestareillakin sekä vaikuttaa tutkitusti ostopäätöksiin. Siksi audioon kannattaa panostaa myynnin vauhdittamiseksi myös kesällä.
Kesä muuttaa monen suomalaisen rutiineja ja rytmejä, niin arjessa- kuin vapaa-ajallakin – joskus jopa huomaamatta. Päivien piteneminen, luonnon herääminen ja lisääntyvä lämpö ohjaavat ihmisiä pois sohvannurkista nauttimaan kaikesta siitä, mitä Suomen kesä voi parhaimmillaan tarjota. Liikumme luonnossa, hoidamme puutarhaa, mökkeilemme, tapaamme ystäviä, juhlimme festareilla ja totta kai useat meistä tekevät töitä kesälläkin.
Kun normaali rytmimme muuttuu, muuttuu myös median kulutuksemme. Kun kulutamme aikaa enemmän muualla kuin kotinurkissa, jää sitä vähemmän myös totutuille mediatottumuksillemme. Sen sijaan audio kulkee mukana myös muuttuneissa harrasteissa ja taipuu ihmisten ajankäytöllisiin muutoksiin.
Radio on autoilleissa ja mökillä luotetuin seuralainen, digiaudio kulkee kuulokkeissa mukana niin liikuntaharrastuksissa kuin pihatöissäkin ja Retail Median audio tavoittaa liiketiloissa ja kauppakeskuksissa lähellä ostohetkeä.
Kun audion laajaan tavoittavuuteen eri kohtaamispisteissä lisätään vielä tutkittu tieto siitä, että audiomainonnan vaikuttavuus ostopäätöksiin on merkittävä ostoprosessin aikana, on lienee selvää, että audioon kannattaa panostaa myös kesällä oman myynnin vauhdittamiseksi.
Olemme luottokumppanisi audiossa. Kaupallisen kuuntelun markkinajohtajana kaikissa merkittävissä kohderyhmissä voimme taata, että viestisi tulee kuulluksi.
Olemme livenä läpi kesän niin FM-taajuuksillamme kuin useissa eri tapahtumissa ympäri Suomen, ja monipuolinen audioverkostomme tavoittaa suomalaiset kesäisissä tunnelmissa.
Ota yhteyttä, niin kuulostellaan, miten voisimme hyödyntää audion voimaa juuri teidän tavoitteiden saavuttamiseksi!
Bauer Media toteutti huhtikuussa 2024 yhteistyössä Kantarin kanssa äänimainonnan vaikuttavuustutkimuksen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mikä on äänimainonnan vaikuttavuus Bauer Median audioverkostoissa: liveradioissa, nettiradioissa, podcasteissa sekä Retail-verkostomme kauppakeskusympäristössä. Tutkimus tarjosi insighttia äänimainontaan suhtautumisesta, aktivoivuudesta, äänimainonnan merkityksestä ostoprosessin eri vaiheissa sekä vaikutuksesta heräteostoksiin. Saimme myös arvokasta insighttia siitä, miten äänimainonta koko audioverkostoamme hyödyntäen kasvattaa mainonnan vaikuttavuutta. Kerromme tuloksista mielellämme lisää!