Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audiomarkkinassa
6. helmikuuta 2024
Audion käyttö digitaalisessa mainonnassa lisääntyy, ja audiomainonta laajenee nyt myös mobiilipeleihin. Entistä pirstaloituneemmassa mediamarkkinassa mainostajan haaste on tavoittaa kuluttajat sieltä, missä aikaa aidosti vietetään. Tässä asiassa audiomainonta on vuonna 2024 mainostajan valtti.
Bauer Median Audiostream-mainosverkosto tarjoaa markkinoiden monipuolisimman digitaalisen audion peiton, joka onkin noussut yhtä suureksi kuin valtakunnan suurin kaupallinen radio, Radio Nova. Audiostreamin kautta mainostaja tavoittaa on demand -kuuntelijoita podcastien, nettiradioiden ja musiikkistriimien parista. Jatkossa juuri solmittu yhteistyö mobiilipeliverkosto Odeeon kanssa mahdollistaa sen, että Bauer Audiostream tarjoaa mainostajille pääsyn myös mobiilipelejä pelaavien mediapäivään.
Äänimainos on muita mainosmuotoja käyttäjäystävällisempi, eikä keskeytä pelikokemusta. Odeeo on kehittänyt mainontaa yhdessä pelaajien kanssa, ja pelaajat suhtautuvat äänimainontaan innostuneesti.
Maailmalla on hienoja esimerkkejä äänellä toteutetusta mobiilipelimainonnasta. Yksi mainitsemisen arvoinen on lentäjäpulasta kärsivän ilmailualan kampanja, jossa lentoyhtiö rekrysi reittilentäjiä äänimainonnalla mobiilipelien parista.
Mitä digitaalinen audiomainonta tuo mainostajalle?
Digitaalisella audiolla tarkoitetaan esimerkiksi podcasteja, nettiradioita, suoratoistopalveluita, musiikkistriimejä ja nyt myös peliaudiota. Digitaalisen audiomainonnan hyötyjä ovat kuulokekuuntelun myötä keskittynyt kuuntelu, vaikuttavuus ja itse mainoksen korkea pito: Bauer Audiostream -verkostossa mainoksen läpikuunteluprosentti on keskimäärin 95 %.
Digisuunnittelija voisikin kysyä itseltään: millä muulla online-mainonnan ratkaisulla saadaan tällainen pito? Muun muassa näiden ansiosta digitaalinen audio tarjoaa brändille intiimin kohtaamisen yleisönsä kanssa ja markkinoiden parhaan viestin läpimenon. Audiostream tavoittaa miljoona eri kuulijaa viikossa. Audion ei kannata olla digisuunnitelman puuttuva pala. Audiolla taataan huomio ja teho kampanjalle kuin kampanjalle.
Digiaudion kasvu jatkuu
Digitaalisen audiomainonnan kasvutarina jatkuu, ja vuosi 2023 oli digitaaliselle audiolle menestysvuosi. Tammikuun lopussa julkistetuista Kantarin 2023 mediapanostusluvuista radioiden digitaalisen mainonnan kasvuprosentti edellisvuoteen verrattuna oli kaikista mediaryhmistä isoin, 45 %.
Vaikuttavuuden rinnalla ostamisen helppous sekä hyvät ja jatkuvasti kehittyvät kohdentamismahdollisuudet vaikuttavat osaltaan siihen, että mainostajien kiinnostus digiaudiota kohtaan on kasvussa.
UUTTA! Bauer Median Total Audio tavoittaa viikossa 3 miljoonaa ihmistä
Bauer Median Total Audio -paketti tarjoaa markkinoiden laajimman audiopeiton: 3 miljoonaa viikossa. Se tavoittaa kuulijoita esimerkiksi nettiradioiden, podcastien ja FM-radion kuuntelijoista, mobiilipelien pelaajista ja lisäksi esimerkiksi liiketiloissa asioivista. Audion tavoittavuus ja pitkät kuunteluajat yhdistettynä äänen vaikuttavuuteen myös lähellä ostohetkeä tarjoavat erinomaisen lyömäaseen – vaikkapa lanseerauskampanjoihin.
Yhdessä vaikuttavuus ja korkea peitto nostavat markkinointisi tehon ja ostohetkien tuotepreferoinnin uusille taajuuksille! Viikkopeitto ikäryhmässä 25–54-vuotiaat on huikea, 68 %.