Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.
Audio Branding
Jokainen brändi pitää ääntä, halusimme sitä tai emme. Kun ääni on suunniteltua, johdonmukaista ja hyvin johdettua, se on myös tuottavaa. Alamme markkinajohtajana olemme auttaneet satoja brändejä löytämään oman äänensä ja ennen kaikkea hyödyntämään sitä tuloksellisesti. Ääneen investointi on sijoitus, joka yksiselitteisesti kannattaa – vahvan brändin kun tuntee jo äänestä. Ja se minkä tuntee, on myös helppo valita.
Audiopala-podcast kertoo, miksi brändillä tulisi olla oma ääni ja miten se syntyy. Kuuntele tästä.
”Vaasanin oma äänimaailma auttaa rakentamaan brändiä strategian mukaisesti ja pitkäjänteisesti. Audion käyttö kasvaa kokoa ajan. Erityisesti tästä syystä on tärkeää, että brändi tunnistetaan myös äänestään – samalla tavalla kuin kuvallinen logo mainoksessa kertoo siitä, kenen viesti on kyseessä.”
Katja Willberg, Brand & Experience Manager
Vaasan Oy
”Prosessi sujui mielestämme hyvin, asiantuntevasti ja joustavasti. Syntyi kokemus, että ajatuksiamme kuunneltiin tarkalla korvalla. Täysi kymppi!”
Mikko Salmi, viestintäjohtaja
Oulun kaupunki
”Oli hienoa huomata heti ensimmäisestä palaverista lähtien, että kyseessä ovat alan superammattilaiset. Oli helppoa luottaa siihen, että lopputuloksesta tulee toimiva. Voin ilomielin suositella yhteistyötä Bauer Median kanssa.”
Janne Kuoppala, toimitusjohtaja
Fotonordic Oy
”Markkinoijana tuntuu hienolta, että olemme saaneet äänellä aikaan tällaisen efektin. Ja harvinaistakin. Hyvin moni, joka ei ole koskaan käynytkään Puuilossa, tunnistaa meidät äänestämme.”
Perttu Partanen, markkinointijohtaja
Puuilo
Vieraana Matti Pentikäinen – mistä äänibrändäyksessä on kyse
Podcastin ensimmäisessä jaksossa herätellään korvia ja puhutaan siitä, mistä äänibrändäyksessä on kyse. Vieraana mainostoimisto SEK:n luova johtaja Matti Pentikäinen, joka vastaa tiukkoihin kysymyksiin mm. miksi brändit ovat vahvan visuaalisia, mutta ääni-identiteetti laahaa.
Vieraana Perttu Partanen – case-esittely: Puuilo
Puuilon markkinointijohtaja Perttu Partasen kanssa keskustellaan aikamme audioilmiöstä; miten Morjensta pöytään -kappaleesta tuli hitti, miltä Puuilon tulevaisuus kuulostaa ja millainen sen brändimusiikista olisi voinut tulla.
Vieraana Kim Virtanen – oivalluksia audion käytöstä musiikista spiikkeihin
Syväsukellus äänimainontaan tuottaja Kim Wirtasen johdolla. Miten syntyy hyvä ja luova äänimainos, onko idea tärkeämpi kuin käsikirjoitus ja voiko aitouden todella kuulla? Miltä huono tai ärsyttävä radiomainos kuulostaa ja miten musiikki muuttaa kerrottua tarinaa?
Vieraana Heli Vainio – tilaääni nyt
Vieraana on Nortecon Oy:n kaupallinen konsultti Heli Vainio. Hän paljastaa miten päätyi kauppakeskus Kampin äänimaiseman osalta erilaiseen ja kokeilevaan ratkaisuun ja mitä siitä seurasi.
Vieraana Sami Käyhkö – tilaääni tulevaisuudessa
Crane Worksin toimitusjohtaja Sami Käyhkö, jonka kanssa keskustellaan tilaäänen tulevaisuudesta 2.0 -hengessä, miten innovaatiot vievät alaa tällä hetkellä hurjaa vauhtia eteenpäin. Crane Works tekee julkisten tilojen kuva- ja ääniratkaisuja.
Audiopala-podcast on kuunneltavissa myös Podplay-palvelussa.
Ennustamme, että immersiivisyys on audion nopeimmin kasvava ja yleistyvä trendi.
Immersiivisyydellä tarkoitetaan audiota ja äänimaailmaa, jonka voimme kokea kuin olisimme osa äänimaisemaa, tapahtuman keskiössä.
Immersiivinen audio mahdollistaa luovan leikittelyn ja rikastaa äänikokemusta. Tämän moniulotteisuuden voi kuulla ja aistia kuulokkeet korvilla. Sinun ei tarvitse omistaa hienoa kaiutinjärjestelmää vaan vähempi riittää ja voit silti nauttia tästä ainutlaatuisesta kuuntelukokemuksesta.
Lauri Domnick, Creative Director
Vellu Maurola, Director, Creative Audio Productions