Verkkosivut saavat pian uuden ulkoasun. Lue lisää uudesta yritysbrändistämme täältä.

Radiossa

Tervetuloa, syksy!

22. elokuuta 2019

Sami Tenkanen, Toimitusjohtaja

Kesän jälkeinen, vuoden toinen tuotantokausi, alkaa Bauer Mediassa erittäin mielenkiintoisissa ja innostavissa merkeissä.

Bauer Mediassa on tapana jakaa vuosi kahdeksi tuotantokaudeksi. Kesälomien jälkeen aloitamme niistä toisen. Tuotantokausiajattelu auttaa meitä hahmottamaan paremmin toimintamme painopisteitä ja jakamaan tavoitteemme pienemmiksi palasiksi.

Ensimmäisen tuotantokauden tavoitteena oli varmistaa hyvät asetelmat ensi vuonna alkavalle uudelle toimilupakaudelle. Tässä tavoitteessa onnistuimme tekemällä jatkosopimuksen myyntiyhteistyöstä nykyisen kumppanimme NRJ Finlandin kanssa. NRJ jatkaa tulevaisuudessakin itsenäisenä radioyhtiönä, joka tuottaa ohjelmasisällöt kahdelle suomalaisessa radiomarkkinassa paikkansa vakiinnuttaneelle kanavavalleen, NRJ:lle ja Nostalgialle.

Uusi yhteistyökumppani – Mediatakojat

Uusia mahdollisuuksia uudelle toimilupakaudelle luo uusi yhteistyömme Mediatakojat Oy:n kanssa. Mediatakojien kanssa pääsemme vahvistamaan jo nyt menestyksekästä paikallisradiotoimintaa meille uusissa kaupungeissa Turussa, Porissa ja Mikkelissä. Yhteistyö Mediatakojien kanssa tuo Bauer Median myyntiportfolioon lisäksi kaksi uutta valtakunnallista kanavaa.

Toinen tavoitteemme oli vahvistaa asemaamme ja kaupallista kuunteluosuuttamme erityisesti 25–54-vuotiaiden kuuntelijoiden keskuudessa. Kisa kuuntelijoista käy tällä hetkellä tiukkana, ja kotimaisia radiosisältöjä tuotetaan sekä meillä että muualla tavoitteellisemmin kuin koskaan aiemmin.

Kuuntelijat kiittävät pitkillä kuunteluajoilla, ja vaikka digitaalisen audion kulutus kasvaakin koko ajan vauhdikkaasti, myös lineaarisen radion kuuntelu on säilynyt Suomessa monia muita maita selkeästi paremmalla tasolla. Tällä viikolla saimme iloksemme lukea Finnpanelin KRT-luvuista, että olimme onnistuneet myös kuuntelukehitystavoitteessamme, tuoreimpien lukujen myötä Bauer Media on Suomen kuunnelluin radioyhtiö myös 25–54-vuotiaiden kuuntelua mitattaessa.

Vastaamme tuleviin tarpeisiin

Toisen tuotantokauden tärkeimpänä tavoitteenamme on vahvistaa asiakasymmärrystämme sekä varmistaa, että meillä on riittävästi toimivia ratkaisumahdollisuuksia asiakkaidemme ja markkinan tuleviin tarpeisiin.

Tämän tavoitteen tiimoilta haluamme tavata yhteistyökumppaneitamme Suomessa ja kansainvälisesti, mediatoimistojen ammattilaisia ja asiakkaitamme monissa eri tilanteissa sekä päästä keskustelemaan erilaisista näkemyksistä, tarpeista, audion, audiomarkkinoinnin sekä markkinoinnin tulevaisuudesta.

Järjestämme syksyn aikana useita tilaisuuksia näistä aiheista. Tässä poiminta syyskuun tilaisuutemme agendasta:

”Miten äänellä vaikutetaan brändimielikuviin ja ostokäyttäytymiseen? 95 prosenttia ostopäätöksistä tehdään tunteella. Bauer Median kolmas vaikuttavan audiomarkkinoinnin tilaisuus käsittelee ääntä tunteiden herättäjänä.

Teemaan meidät johdattelee kaupallisen audiovaikuttamisen kansainvälinen asiantuntija, A Million Adsin Executive Creative Director Sam Crowther. Luvassa on mielenkiintoista faktaa äänen käytöstä myynnin lisääjänä sekä poimintoja UK:n audiomarkkinasta ja kansainvälisistä audiotrendeistä.

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan Vaikuttavan audiomarkkinoinnin avaimet vol 3 -tapahtumaamme 12.9. (Helsinki), olethan yhteydessä markkinointi@bauermedia.fi.

Sami Tenkanen, Toimitusjohtaja

Sami Tenkanen toimii Bauer Mediassa toimitusjohtajana. Kokenut ja uteliaana maailmaa katseleva radioammattilainen pysähtyy mielellään tarinoiden äärelle, vaikka numerot ja excel-taulukot ovat myös lähellä Samin sydäntä. Vapaa-ajallaan innokas koiranulkoiluttaja ja alemman keskitason golfaaja on viime aikoina nähty hikoilemassa myös bodypump-tunneilla.

Kirjoittajan artikkelit